Back to Ibiza (en Formentera)

Twee weken terug zaten we lekker op Ibiza. Nog even er tussenuit voordat onze grote verbouwing startte. We gaan namelijk aanbouwen. Spannend! Om die stress voor te zijn, besloten we weer af te reizen naar ons fijne eiland. De afgelopen maanden waren zo hectisch, die vakantie hadden we wel verdiend.

We gingen naar hetzelfde huis als afgelopen zomer. Voor de kenners; vlakbij Santa Getrudis. Mega fijn. Alles is er. Dus deze muts kan ook lekker wassen, strijken en de vaatwasser gebruiken op vakantie ? We boften enorm met het weer. Na de Pasen was het er koud en toen wij kwamen sloeg het weer om. Heerlijk! Alleen waren de avonden in het begin nog wat fris en het zee-en zwembadwater nóg frisser!

Het was een relaxed weekje met gewoon de dingen doen waar we zin in hadden. Lekker lunchen bij het fijne La Paloma, spelen in de zee en op het strand bij Benirras en Cala Nova, ’s avonds eten in het altijd gezellige Santa Gertrudis, shoppen bij Sluiz, World Family Ibiza en de strandboetiekjes, en lekker lummelen in en om het huis.

We hadden het ons al vaker voorgenomen, maar het kwam er maar niet van. Maar nu gingen we hoor: naar Formentera! Vraag mij niet waarom, maar ik dacht in een soort onontgonnen gebied terecht te komen. Ik had gehoord dat het eiland goed te doen was in 1 dag op de fiets. NOT! Toen we aankwamen was ik al verrast door de haven. Geen hutjes en strand waar de boot aanmeerde, maar grote jachten en hotels. Op de fiets redden we het eerste dorp al niet. Windje tegen en heuvelachtig. Deze zwangere vrouw lag al halverwege op apegapen. Plots zagen we een autogarage. Hop die fietsen daar stallen en een auto gehuurd.

“Een dure bedoening en omslachtig”, hoor ik je denken. Wacht maar tot ik je vertel dat we gelijk een bekeuring hadden voor fout parkeren en we naar de ene kant van het eiland reden en het daar begon te regenen, dus we weer helemaal terug naar het begin moesten voor zon, azuurblauwe zee en witte stranden. Dat deel had inderdaad makkelijk op de fiets gekund want was vlakbij de haven. Het was een onrustig dagje want we wilden zoveel mogelijk van het eiland zien, maar je moet er eigenlijk echt minstens 2 dagen zitten. En die stalen ros, trap er niet in! Neem de auto!

Al met al was het ’t bezoekje waard. Ik ga zeker terug. Het is er prachtig! Ibiza in het ‘klein’ maar dan rustiger, wittere stranden, blauwere zee en in de hoofdstad mega leuke boetiekjes!

Het was een super vakantie. De laatste waarschijnlijk met z’n drietjes. Volgend jaar maar weer eens met de auto op vakantie denk ik. Maar voor nu storten we ons op de verbouwing en babyspullen!