Op bezoek bij LINDA.

Vorige week had ik toch iets leuks! Ik was op bezoek bij Mood for Magazines, hét bedrijf achter LINDA. magazine en alles waar LINDA. nog meer voor staat! Als een blij ei bezocht ik dit toffe bedrijf in het pittoreske Naarden. Wat zitten die lucky bastards in een mooi pand! Er zijn 50 mensen in vaste dienst, de rest bestaat uit freelancers en stagiaires.

Ik ben een trouwe LINDA.-lezeres, zoals dat zo mooi heet. Volgens de cijfers ben ik één van de 130.000 abonnees. Natuurlijk heb je ook nog de losse verkoop. Wist je trouwens dat 30% van de lezers man is? Leuk weetje, toch?

Alles over het magazine
Als je het eerste nummer van de LINDA vergelijkt met het nummer dat nu in de winkel ligt (143!) dan valt op dat de cover (altijd LINDA. zelf), de tone of voice (direct, eigenwijs, optimistisch, open en met een knipoog), de kwaliteit van het papier én het formaat nog steeds hetzelfde zijn. Een sterk DNA, noemen ze dat. Zelfs de pagina Stom! zit er nog steeds in. Een super leuke rubriek vind ik zelf.

Ik kan het niet laten om te vragen hoe ze toch altijd aan die bijzondere types komen met de meest schrijnende verhalen. En ik wil weten of de ingezonden reacties echt zijn of gewoon door een paar redactieleden zijn verzonnen in beschonken toestand. Die bijzondere types melden zich soms gewoon zelf aan. Of er wordt via social media een oproep geplaatst. En die ingezonden reacties…die zijn hartstikke echt! Je begrijpt, dat ga ik een keer testen 😉

Wat ik ook altijd leuk vind, is dat twee BN’ers elkaar interviewen. Ik vroeg mij af hoe dat in z’n werk gaat. Er wordt altijd gekeken naar een spannend contrast tussen de twee BN’ers. Vooraf vindt altijd de fotoshoot plaatst om het ijs te breken tussen de twee. Korte tijd daarna gaan de BN’ers uit eten. Informeel, intiem en zonder te veel poepas. Zo komen de meest bijzondere gesprekken tot stand.

Specials
Het merk LINDA. is nog zoveel meer dan alleen het maandblad. Zo heb je de speciale edities LINDA.wonen, LINDA.meiden, LINDA.man en de L’HOMO. Die komen één of slechts een paar keer per jaar uit. Wat een ophef weer trouwens over de laatste L’HOMO! Pfff.

LINDAnieuws
LINDAnieuws is op dit moment de grootste nieuwssite voor vrouwen. Ik volg dit nieuws altijd via Facebook. Ik vind het een mooie afwisseling qua serieus nieuws, leuke weetjes en nieuws met een knipoog.

LINDA.tv
Ook is er LINDA.tv Ook alweer zo’n briljant idee! De telefoon van, compliment van een leuke vent en Bitterzoet zijn natuurlijk echte toppertjes uit de koker van Linda en haar team! Mocht je nog nooit LINDA.tv hebben gekeken, meld je dan gratis aan. Het is toch weer komkommertijd op tv. Heb je gelijk een mooi alternatief!

LINDA. het merk
Het merk LINDA. is ver doorgevoerd. Zo is er LINDA.hetbureau, waar briljante campagnes verzonnen worden. Het LINDA.lab waar je op locatie in een toffe setting met andere LINDA.-aanhangers producten kunt testen. De LINDA.foundation wat ik echt een briljant goed doel vind. Geen geld, maar cadeaubonnen van winkels voor arme gezinnen. Geven ze het tenminste aan de juiste dingen uit! En dit jaar was er voor het eerst het Linda festival. Daar ben ik zelf niet bij geweest, maar het zal ongetwijfeld een leuk festival zijn met een leuk LINDA.-sausje erover 🙂

Wat zal er nu nog op planning staan? De LINDA.highschool waar ik leer hoe ik ook op zulke brilante ideeën kom?

Deel deze blog: