Tien vragen aan de oprichter van Orangebag.nl

Website Orangebag.nl bestaat 10 jaar. Persoonlijk één van mijn favoriete websites. Orangebag.nl heeft namelijk een mooi aanbod aan kleding, schoenen en accessoires. Voor vrouwen, mannen en kinderen. Pomandere, Ganni, American Vintage, Bellerose, Samsoe & Samsoe, Seafolly en Ruby Tuesday vind ik vaak de leukste merken die ze verkopen.

De service is super! Nog beter dan in sommige fysieke winkels. Je krijgt het bestelde altijd mooi verpakt thuis met een leuk handgeschreven kaartje erbij. Vanwege het 10-jarig bestaan, riep Orangebag haar klanten op om hen eens een kaartje terug te sturen. Een leuke actie waar prijzen aan gekoppeld waren. Ik was erg benieuwd hoe oprichter Tineke Sluiter het al 10 jaar lukt om één van de leukste internetshops te runnen en mocht haar 10 vragen stellen.

Waarom de naam Orangebag?

Orangebag is een naam die je makkelijk kunt visualiseren en daardoor niet snel vergeet. Het is als een shoppingbag waar vanalles in kan, waardoor ik niet beperkt hoef te worden tot alleen kleding.

Wat is de kracht van Orangebag? Waarom bestaan jullie al 10 jaar?
Onze kracht is de bijzondere samenstelling van de collectie. Maar zeker ook de persoonlijke aanpak door onder andere bij iedere bestelling een gepersonaliseerd kaartje (handgeschreven) mee te sturen.

In een ander interview zei je: “Elke ondernemer zou zichzelf geregeld af moeten vragen waarom een klant bij hem koopt en niet bij de concurrent”. Waarom koopt de klant bij jullie?
Een klant koopt bij ons omdat onze collectie haar aanspreekt. Wij hebben duidelijk een andere stijl dan Little Soho of Perfectly Basics. Daarbij komt dat we niet alleen een aanbod voor vrouwen hebben , maar ook voor kinderen en mannen.

Wat is het belangrijkste leerpunt voor jezelf geweest in de afgelopen jaren?
Focus houden!

De kaarten ter ere van jullie 10-jarig jubileum zijn een super idee! Wat is tot nu toe de meest bijzondere reactie op teruggestuurde kaarten?
Er zijn er meerdere. Het meest bijzondere is te merken dat we echt wat betekenen voor onze klanten. Ze geven aan zodra ze een bestelling ontvangen eerst het handgeschreven kaartje te lezen en daarna pas te kijken wat ze besteld hebben.

Hoe ziet een gemiddelde werkweek er voor je uit?
Ik ben gemiddeld zo’n 3 dagen per week op inkoop (Amsterdam, Antwerpen). De andere dagen ben ik bij Orangebag en druk met PR, styling overleg, personeelszaken, bespreken van de verkoop met mijn inkoopassistent et cetera.

Welke trend van dit najaar/ winter vind je zelf het leukst?
Ik ben heel blij dat er nieuwe silhouetten van broeken zijn, zoals de Flared en wide leg. En niet te vergeten met colletjes en lange vesten. Daar ben ik dol op!

Welke merken hangen er voornamelijk in je eigen kledingkast?
Graumann, Humanoid, Baum und Pferdgarten, Ganni.

Welk merk of producttype zou je graag nog willen toevoegen aan het assortiment?
Onlangs zijn we gestart met Care/Beauty van Marie Stella Maris, daar ben ik heel blij mee!

Wat is nog je droom met Orangebag?
Bekend blijven staan als de meest persoonlijke webshop met de mooiste collectie.

Deel deze blog: