Voor beautyfans als ik is de jaarlijkse beautyvakbeurs Beauty Trade Special het walhalla. Iets met een kind en een snoepwinkel. Ik ging één dag, maar eigenlijk had ik er wel meer dagen zoet kunnen zijn. In de jaarbeurs in Utrecht zijn namelijk twee hallen ingericht met alleen maar stands op beautygebied. Alle mooie merken presenteren daar hun producten en noviteiten aan beautyprofessionals. En ik zei de gek 🙂
De beurs was nog mooier, grootser en professioneler dan vorig jaar. Er was een goede sfeer en de stands waren prachtig. Wat mij betreft stak Care Cosmetics er met kop en schouders bovenuit qua stand. Je kon er niet omheen, zo groot. Ik ging langs bij bekende en voor mij nog onbekende beautymerken. Wat de overall trend was? Alle merken richten zich op huidverbetering. Bovendien is ‘groen’ de keyword. Kom, ik vertel je er snel meer over.
Emani
Emani is een Amerikaans merk dat veganistische make-up op de markt bracht. Oprichtster Michelle Doan had flinke acne en kon zelf geen geschikte make-up vinden. Daarom ontwikkelde zij Emani, geschikt voor de meest problematische huid. Het is make-up die werkt als huidverzorging. Natuurlijke mineralen en plantaardige extracten zorgen voor een huidverzorgende en –verbeterende make-up. Het ‘groene’ concept is ver doorgevoerd. Van gerecyclede- biologisch afbreekbare verpakkingen tot aan make-up kwasten vrij van dierlijke haren en gemaakt van bamboe. Er is een uitgebreide make-up lijn voor alle huidtypen, ook de zeer donkere huid. Can’t wait to try!
Faby
Vergeet OPI, nu is er het hippe verantwoorde zusje Faby. De keuze is reuze bij het van oorsprong Italiaanse Faby. Met bijna 200 lakjes, inclusief voor mannen, hebben ze de Belgische markt al veroverd en timmeren ze ook in ons land hard aan de weg. Ik ben helemaal weg van de nieuwe lijn Faby Nature. Je hebt geen basecoat meer nodig met deze ecolakjes op basis van 87% natuurlijke ingrediënten. Zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit en in één keer dekkend. De kleuren uit de Faby Nature collectie zijn echt fantastisch. Ze passen bij al mijn outfits, doe mij de hele collectie maar!
Clephar
Eén van mijn favoriete huidverzorgingsmerken is Clephar. Je hebt al menig artikel voorbij zien komen op mijn site. Een bezoekje aan deze stand zat er dus zeker in. En wat werd ik blij van de nieuwe CC cream. Hij is er in twee kleuren (Tender & Sunlit) en in SPF 20 en 50. Minerale pigmenten zorgen voor een perfecte natuurlijke, egale huid. Wat een pracht product! Hiermee kun je de zomer wel doorkomen. Niet alleen fijn als zomermake-up, maar ook nog eens als verzorging en bescherming tegen de eerste zonnestralen.
Medik8
Wat was ik nieuwsgierig naar dit merk. Het stond al lang bovenaan mijn lijstje. Ik hoor alleen maar goede verhalen over met name de serums boordevol hoogwaardige ingrediënten. Medik8 is een van oorsprong Engels merk dat inmiddels wereldwijd verkocht wordt. Het is een zogeheten cosmeceutical. Dit houdt in dat de producten qua werkzaamheid tussen cosmetica en farmaceutica liggen. Kwalitatief hoogwaardige ingrediënten en hun werking staan bij dit merk centraal en het richt zich volledig op huidverbetering. Met hun topper uit de collectie r-Retinoate won Medik8 afgelopen weekend de Best Professional Beauty Product of the Year in de categorie huidverzorging. Ik ga mij zeer zeker verdiepen in dit merk! To be continued.
Juvena
Een andere onbekende in beautyland was voor mij Juvena. Dit Zwitserse merk bestaat maar liefst al 60 jaar. Dus of ik mij nu moet schamen dat ik het niet kende of dat ze beter hun marketingpijlen op mij hadden moeten africhten…ik weet het niet. Juvena is een afgeleide van het Latijnse juvenalis, wat jeugdigheid betekent. Zowel de visie als belofte van het merk. Bijna alle producten van Juvena bevatten SkinNova SC Technologie, dat de huideigen stamcelactiviteit ondersteunt en ervoor zorgt dat het zelfvernieuwingsvermogen behouden blijft. Phyto De-Tox is de ‘groene lijn’ van het merk. Plantaardige extracten voeden, zuiveren en ontgiften je huid.
Absolution
Een bezoekje aan de stand van Absolution kon niet missen. Hun product La Cure Peau Nette werd onlangs verkozen tot winnaar van de Beauty Astir Award 2017 in de categorie groene cosmetica. En terecht! Ik mocht deze ampullenkuur eerder al eens testen en was echt mega enthousiast. Dat ben ik sowieso over dit merk. Niet alleen vanwege de fantastische (ecologische) verpakking. Maar vooral door hun fijne producten op basis van natuurlijke ingrediënten en persoonlijke, op maat gemaakte cosmetica. Dit merk zit dan ook standaard in mijn skincare routine.
Boordevol inspiratie ging ik aan het einde van de dag weer naar huis. Zoveel exposanten en merken. En toch nog veel verschil. Het belooft een mooi voorjaar met alle mooie producten die ik gezien heb!