Kennismaken met No1 de Chanel

Vorige week was ik aanwezig bij het Chanel event bij parfumerie VIVE in Middelharnis. Een beautyspecialist van Chanel vertelde alles over de nieuwe huidverzorgingslijn No1 de Chanel. Hiermee richt Chanel zich op een bewuste en duurzame benadering van schoonheid. Ik vertel je er graag meer over.

Parfumerie VIVE is één van de 12 Chanel Vip winkels in Nederland en heeft regelmatig leuke events van dit prachtige merk. Zo is er dit voorjaar ook een shop in shop; een week lang een mini Chanel boetiek in de winkel met een beautyspecialist die je alles kan vertellen over het merk en de producten. En vorige week was er dus een event ter ere van de lancering van de nieuwe huidverzorgingslijn No1 de Chanel. Parfumerie VIVE is dus niet zomaar een Chanel verkooppunt.

No1 de Chanel
Chanel gooit het met de nieuwe huidverzorgingslijn No1 de Chanel over een andere boeg. Duurzaamheid en natuurlijke ingrediënten zijn niet perse keywords die ik bij het luxe merk vind passen, maar het is toch echt de focus van de nieuwe huidverzorgingslijn. No1 de Chanel staat voor een meer bewuste benadering van schoonheid, waarbij de rode cameliabloem centraal staat. Niet alleen als hoofdingrediënt van de producten, maar ook als beeldmerk in de verpakkingen en producten.

Rode camelia
Elk product in de huidverzorging – van serum, crème tot aan lotion- is doordrenkt met rode camelia. De mooie rode bloem wordt verbouwd op bloemenvelden in Gaujacq, nabij de Franse Pyreneeën. Doordat deze duurzaam geproduceerde bloem rijk is aan antioxidanten en huidherstellende eigenschappen, is ie geschikt als ingrediënt in de strijd tegen huidveroudering.

Duurzaam
De nieuwe huidverzorgingslijn richt zich op de millennials (<40 jaar), die veelal duurzaamheid belangrijk vinden maar ook nog steeds luxe waarderen. Vandaar dat Chanel met de No1 huidverzorgingslijn werkt met navulbare verpakkingen, recyclebaar glas en karton, biologische inkt en zelfs de deksels van de crèmes zijn gemaakt van de productafval van de camelia-oogst. Hartstikke milieuvriendelijk dus.

Productlijn
Elk product van de No1 de Chanel huidverzorgingslijn bestaat voor 97% uit natuurlijke ingrediënten, waarvan het grootste gedeelte dus afkomstig is van de rode cameliabloem. De overige 3% staat voor de Chanel luxe zoals we die gewend zijn. Er zijn 7 huidverzorgingsproducten, een foundation in maar liefst 20 kleuren en een bodymist.

De producten waar ik zelf mee kennismaakte tijdens het Chanel event bij parfumerie VIVE, zijn de reiniging, lotion, serum, crème, oogcrème en gezichtscrème. Ik licht ze even kort voor je toe.

Reiniger en lotion
Allereerst begin ik met het reinigingsschuim, het Revitalising Powder-to-foam-cleanser. Dit is een reiniger op basis van poeder. Zodra het witte poeder in aanraking komt met water, verandert het in een romig schuim en verwijdert het vuil en make-up. Daarna breng je de gezichtslotion – Revitalising Lotion- aan. Het is een frisse lotion die de laatste restjes make-up verwijdert en je huid klaarmaakt voor je dagelijkse Chanel verzorging. Je huid voelt fris, stralend en schoon aan na gebruik van deze lotion.

Revitalising Serum& Cream
Je start je verzorging met het Revitalising serum. Het is een lichte, gelachtige substantie die het meest geconcentreerde extract van de rode camelia bevat. Het werkt op de eerste 5 tekenen van huidveroudering (zonschade, wallen, fijne lijntjes, volume- en vochtverlies). Daar overheen breng je de Revitalising Cream aan. Een witte, gelachtige crème die je huid hydrateert. De crème bestaat voor 95% uit natuurlijke ingrediënten, waarvan het overgrote deel afkomstig uit de rode camelia. Het is een hele lekkere crème. In combinatie met het serum zorgt het bij mij in ieder geval voor een gladde, frisse, stralende huid. Uiteraard is er ook nog een oogcrème. Een luchtige crème om je puffy eyes te verminderen.

Serum-in-mist
Tot slot bevat de No1 de Chanel lijn het Revitalising Serum-in-Mist. Dit product gebruik je zowel als onderdeel van je huidverzorgingsroutine als over je make-up. Je sprayt ‘m bijvoorbeeld gedurende dag over je make-up om je huid te hydrateren, verfrissen en verkwikken. Het smelt mooi samen op je huid zodat je er gedurende de dag stralend uit blijft zien.

Ik mocht dus bij parfumerie VIVE kennismaken met een mooie selectie van de No1 de Chanel. De foundation heb ik helaas niet geprobeerd, maar dat ga ik zeker binnenkort eens doen! Tussen die 20 verschillende kleuren moet er wel een mooie voor mij tussen zitten Ik vind het zeker een mooie lijn, ook al val ik net buiten de doelgroep millennial Het maakt mijn huid glad en stralend. Bovendien moet ik nog even met je delen dat de bodymist -de geparfumeerde bodyspray- ook echt heel lekker is. Een subtiele, frisse geurmist op basis van o.a. jasmijn, oranjebloesem, rood fruit. Kortom: genoeg reden om eens naar de winkel te gaan en de No1 de Chanel zelf te ervaren.

Deel deze blog: