Alle ingrediënten voor een leuke avond: een groep gezellige vrouwen, fan-tas-tische producten, heerlijke hapjes, bubbels én een goodiebag. De speciale Skins Experience bij Skins Cosmetics Breda donderdagavond was echt een succes.
Skins Cosmetics bestaat sinds 2000. Oprichter Philip Hillige ontdekte in het buitenland allemaal mooie cosmeticamerken die wij in Nederland nog niet hadden. Hij haalde deze merken naar Nederland en startte met de eerste Skins winkel in de 9-straatjes in Amsterdam. Ruim 15 jaar later zijn er 10 Skins vestigingen in Nederland en zijn er maar liefst 127 verschillende merken te koop. Merken die in het buitenland groot zijn, maar in Nederland klein. Merken die zich niet op marketing richten maar op het gevoel, een beleving. En dat laatste was ook het doel van de Skins Experience.
Make-up van Laura Mercier
Drie specialisten van Skins namen ons elk mee in de beleving van parfum, huidverzorging en make-up. In kleine groepjes kregen we uitgebreide uitleg over de mooie merken die Skins verkoopt en uiteraard mochten we alles testen. Ik werd prachtig opgemaakt met producten van Laura Mercier. Ik had nog nooit gehoord van de Tightline Cake Eye Liner. Een soort eyeliner die je strak onder je bovenste wimperrand aanzet. Je omlijst je blik en maakt ‘m veel intenser. Echt een toppertje! Ook de Lush Nectarine blush is fantastisch! Een perzikachtige blush die een mooie gezonde gloed geeft.
Parfums
Eerder al schreef ik over de geweldige parfums van Frederic Malle. Ik kon het dan ook niet laten om weer even mijn favoriet op te sprayen: Portrait of a Lady. Maar na donderdagavond heb ik er een nieuwe favoriet bij. Eigenlijk twee. De ene is Baudelaire van Byredo, de andere Love in White van Creed. Ook de favoriet van Michelle Obama liet ik mij vertellen.
Organische skincare
Ik ben echt dol op huidverzorging. Alles voor een mooie huid. Ik kreeg al eens een uitgebreide uitleg over Aesop. Maar Skins verkoopt nog zoveel meer. Voor ieder wat wils: of je nou snelle resultaten, organic of high tech wilt. Sinds kort is er het organische merk Susanne Kaufmann. Deze Oostenrijkse had een schoonheidssalon in het hotel van haar ouders. Inmiddels heeft Susanne het hotel overgenomen en omgetoverd tot een ware wellness. Het hotel telt nu meer behandel- dan hotelkamers. De bad-en bodylijn is heerlijk. Ogen dicht, goed inademen en je waant je in Oostenrijk, compleet met sneeuw, haardvuur en dennenbomen met de heerlijke Öl bad Winter. Op mijn verlanglijstje: het hyaluron serum!
De trend: layering
De trend op huidverzorgingsgebied is layering, overgewaaid uit Azië. Daar gebruikt men meerdere serums over elkaar. Liftend, vocht, huidveroudering. Je kunt het allemaal aanpakken, met drie verschillende serums als je dat wenst. Ik maakte kennis met een nieuw serum. Genius van het Amerikaanse merk Algenist. Een Vitamine C serum dat hydrateert, gladder maakt en verstevigt. Tot slot komt er op mijn wishlist de oogcrème van Verso Skincare, Retinol 8. Het werkt tegen alles; donkere lijnen, fijne lijntjes, vochtophoping. Een van de weinige oogcrèmes die er in 50 ml is.
Kortom: het was een topavond, voor herhaling vatbaar! Een super leuke manier om kennis te maken met alle mooie, exclusieve merken van Skins.